علت صدا دادن زودپز

علت صدا دادن زودپز-

صدا دادن زودپز یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که تکنسین های متخصص در تعمیر زودپز در ماندگار تعمیر این مشکل را برطرف می کنند. در این مقاله به چندین دلیل اصلی که این مشکل را به وجود می آورد، اشاره می کنیم.

واشر معیوب در صدادادن زودپز

زمانی که واشر حالت استاندارد خود را از دست بدهد، ممکن از با ایجاد سوراخ کوچکی در اطراف درب، بخار با شدت بالایی از زودپز خارج شود و همین امر موجب صدای زودپز شود.در سرویس و عیب یابی زود پز این واشر معیوب را تعویض می کنند.

سوپاپ اطمینان

در مواقع اضطراری که بخار بیش از حد در دیگ مانده کار سوپاپ اطمینان خارج کردن بخار برای جلوگیری از انفجار زودپز است . هنگامی این سوپاپ دچار مشکل شود، ممکن است هنگام خروج بخار صدای در شرایط عادی، صدای غیر طبیعی می دهد.

درب زودپز

هنگامی که درب زودپز دچار مشکلاتی مانند خوب چفت نشدن،خرابی دسته و کلیپسو و یا تغییر حالت شود، این امکان وجود دارد بخار با شدت از قسمت های مختلفی خارج شود و موجب صدا دادن زودپز شود.

سوپاپ تنظیم

سوپاپ تنظیم زودپز میزان بخار داخل دیگ را به اندازه دلخواه می رساند. زمانی که این سوپاپ تغییر حالت دهد و یا به جرم مواد غذایی آغشته شود، عملکرد خود را از دست می دهد و در بعضی مواقع باعث ایجاد صدا در زودپز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code