چرا بخارشوی آب می‌دهد؟

چرا بخارشو آب میدهد-

چرا بخارشو آب میدهد | دستگاه بخارشوی برای پاکسازی و تمیز کردن انواع سطوح مانند کاهشی، سرامیک در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر است بدون استفاده از مواد شوینده و شیمیایی سطوح را پاکسازی کرده و هیچ لک و کثیفی را بر جای نگذارد. به دلیل مزایای زیادی که دستگاه بخارشوی دارد امروزه در منازل به وفور از آن استفاده می‌شود.

در برخی مواقع علیرغم نگه داری صحیح دستگاه، این مشکل پیش می‌آید. دستگاه بخار شوی دارای قطعاتی مانند محفظه بخار، شلنگ، اتصالات، پمپ و شیر برقی است. به دلایل مختلفی امکان دارد نشت آب از بخارشور اتفاق بیافتد که در ادامه آن را بیان کرده و به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نشت آب از بخارشوی ممکن است در هر کدام از قسمت‌های فوق که نام برده شد اتفاق بیافتد. بررسی و تعمیر صحیح دستگاه باید توسط متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود تا به دستگاه آسیب دیگری وارد نشود.

 

بررسی دلایل نشتی آب از بخارشوی

استفاده کردن از آب دارای سختی و همچنین وارد شدن ضربه به دستگاه بخارشوی زمانی که دستگاه گرم و در حال کار است، ممکن است موجب نشت آب از دستگاه بخارشوی شود. این مشکل ممکن است به صورت بخار با فشار بالا و یا حتی به صورت قطرات ریز آب باشد.

هر کدام از این موارد نشان دهنده‌ی خرابی بخش خاصی از دستگاه بخارشوی است که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که بخارشوی آب میدهد، از باز کردن دستگاه و اقدام به تعمیر بخارشور جداً خودداری کنید زیرا به دلیل حساس بودن قطعات دستگاه ممکن است به قطعات اصلی آن آسیب بزنید.

 در صورتی که نشتی زیاد باشد ممکن است موجب خارج نشدن بخار از دستگاه شود. در برخی موارد نشت آب از دستگاه بخارشوی باعث می‌شود که فشار در دستگاه کم شده و به جای بخار، از آن آب خارج شود.

در صورتی که هر بخش از دستگاه بخارشوی دچار نشتی آب شده باشند، کاهش بخار در دستگاه دیده می‌شود. عوامل مختلفی مانند صدمه یا آسیب به قطعات بخار شوی و همچنین سختی آب، سبب پارگی و در نتیجه نشتی آب می‌شود. راهکار رفع نشتی در دستگاه بخار شوی این است که قطعات به صورت دقیق بررسی شوند و دستگاه بخارشوی عیب یابی شود.

فرآیند عیب یابی دستگاه بخار شوی باید توسط متخصصین این کار و افرادی که در مورد این دستگاه‌ها تخصص و اطلاعات لازم را دارند انجام شود.

در فرآیند عیب یابی دستگاه بخار شوی که آب میدهد باید تمامی قطعات از جمله نازل، شلنگ، بست‌ها و همچنین اتصالات و محفظه یا مخزن بخار مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند. تعمیرکار مجاز با بررسی دستگاه بخارشوی و مشاهده پارگی یا نشتی آب از هر یک از این قطعات، اقدام به تعویض آن‌ها می‌نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code